Menu
  • Grupa

Dane Bisnode nt. kondycji e-commerce w Polsce

e commerce 2016

Na przestrzeni ostatniej dekady obserwujemy dynamiczny rozwój polskiego rynku e-commerce. Przemawia za tym lawinowo rosnąca liczba internautów, urządzeń mobilnych, rozwoju technologicznego. W wyniku czego z każdym rokiem rośnie na polskim rynku liczba sklepów internetowych i wartość samego rynku. Dzisiaj wedle szacunków wartego od 36 do nawet 40 mld zł.

 

 

 

Każdego roku w Polsce rejestruje się od 6 do 8 tyś sklepów. Ponad 80 proc. z nich nie wytrzymując silnej konkurencji kończy swoją działalność w kolejnych dwóch, trzech latach. Te, którym udało się przetrwać pierwszy okres działalności rosną i na trwałe wpisują się w polski rynek e-handlu. Tylko w 2016 roku w Polsce zarejestrowano 7,5 tys. sklepów. Wyrejestrowano liczbę zbliżoną. Obecnie szacuje się, że na polskim rynku aktywnie działa nieco ponad 20 tys. sklepów internetowych. Z każdym rokiem ich liczba rośnie. Jeśli tendencja wzrostowa utrzyma się, to już za pięć, sześć lat w Polsce może funkcjonować blisko 25 – 30 tys. sklepów internetowych.

 

 

 

Biorąc pod uwagę dane statystyczne można zaryzykować stwierdzenie, że polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów naszej gospodarki i jednym z bardziej dynamicznych segmentów w Europie. Warto zwrócić uwagę, że cechą charakterystyczną dla naszego rynku jest jego znaczne rozdrobnienie. Blisko 9 na 10 polskich sklepów internetowych zalicza się do grona małych i średnich przedsiębiorców. Działających jako jednoosobowe firmy.

 

 

 

Ostatnie dziesięć lat przyniosło zaskakujące zmiany, przynajmniej na rynku e-commerce. O ile jeszcze dziesięć lat wstecz na polskim rynku działało ok 2,8 tys. sklepów internetowych, o tyle w dwa lata później było ich 4,5 tys. W kolejnych dwóch latach ich liczba się podwoiła. Obecnie na polskim rynku działa nieco ponad 20 tys. sklepów internetowych. Patrząc na dane trudno oprzeć się wrażeniu, że w chwili obecnej doszło do nasycenia rynku. Przynajmniej jeśli chodzi o ilość działających sklepów. Ich liczba nie rośnie już tak dynamicznie jak w latach 2006 – 2011.

 

 

 

Mimo wszystko rozwój rynku e-commerce w Polsce niewątpliwie wciąż będzie wykazywał tendencję wzrostową. O dynamice zmian zadecyduje przede wszystkim stale rosnąca popularność wśród Polaków zakupów w sieci, ilość użytkowników Internetu, urządzeń mobilnych, rozbudowa infrastruktury sieci Internetowej w Polsce i postęp technologiczny, jaki obserwujemy po stronie sprzedawców w sieci jak i ich klientów.

 

Powiązane produkty

Produkty

Bisnode I Polska Baza Danych Bisnode

Sprawdź wiarygodność firm i minimalizuj ryzyko finansowe z raportami handlowymi w Bisnode I Polskiej Bazie Danych

Baza danych on-line

Produkty

Raport handlowy

Informacje gospodarcze o firmach. Poznaj wiarygodność obecnych i potencjalnych partnerów handlowych. Podejmuj zyskowne decyzje biznesowe!

O raporcie handlowym

Produkty

Bisnode - moduł marketingowy

Dotrzyj z ofertą do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych!

Najbardziej aktualne dane telemarketingowe z całej Polski.

Pozyskuj kientów

Produkty

D&B Connect

platforma zarządzania informacjami i procesami zintegrowana z systemem SAP®

Dowiedz się więcej