Menu
  • Grupa

Historia

Historia Grupy Bisnode rozpoczęła się 180 lat temu i od blisko 15 lat współpracuje z globalną wywiadownią D&B (obecną na globalnych rynkach od 175 lat). Firmy, które obecnie tworzą Bisnode Polska pojawiły się na polskim rynku blisko 25 lat temu i dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęły status lidera rynku wywiadowni gospodarczych.

 

 

2016 – Bisnode Polska wprowadza na rynek rozwiązania z zakresu Compliance i Consumer Credit, poszerzając wachlarz rozwiązań dla firm. Bisnode wdraża pierwsze rozwiązania w zakresie Anti-Fraud.

 

2015 -  grupa Bisnode ogłasza nową strategię „Smart Data” z pięcioma wiodącymi inicjatywami rozwojowymi. Bisnode Polska osiąga poziom 46% udziału rynku wśród wywiadowni gospodarczych.

 

2013  – spółki HBI Polska, Soliditet Polska, Bisnode Polska oraz D&B Poland łączą się, aby wspólnie stworzyć Bisnode Polska. Konsolidacja marek z Grupy odbywa się we wszystkich krajach Bisnode. Na rynku zaczyna działać wspólna platforma on-line pokrywająca potrzeby w zakresie targetowania rynku oraz analizy ryzyka kontrahentów.

 

2011 – w ramach Grupy Bisnode stworzona zostaje wywiadownia gospodarcza Soliditet

 

2009 – stworzony zostaje serwis Verdict dedykowany dla konsumentów poszukujących informacji kredytowej dotyczącej firm

 

2004 – na rynek polski wchodzi firma Bisnode Polska, by razem z pozostałymi spółkami stworzyć Grupę Bisnode. W tym samym czasie powstaje HBI On-line –  pierwszy serwis informacji o firmach dostępny on-line

 

1996 – raporty handlowe stają się dostępne on-line na rynek trafia Marketingowa Baza Danych

 

1994 – otwarcie polskiego oddziału Verlag Hoppenstedt i Bonnier AB – HBI

 

1993 – D&B otwiera biuro w Warszawie. Powstaje pierwszy w Polsce raport handlowy

 

1990 – rozpoczyna się współpraca pomiędzy Bonnier i Hoppenstedt

 

1962 -  wprowadzony zostaje numer identyfikacyjny DUNS (DUNS = Data Universal Numbering System) nadawany firmom działającym na całym świecie, przez D&B.

 

1933 – dochodzi do połączenia R.G. Dun & Company i The Bradstreet Company tworząc D&B

 

1872 – we Frankfurcie powstaje pierwsze europejskie biuro informacji kredytowej utworzone przez Wilhelma Schimmelpfenga

 

1859 -  Duglass przekazuje Agencję swojemu bratu Robertowi Grahamowi Dun, który zmienia ją w R.G. Dun & Company kontynuując nieugiętą politykę firmy. Przez kolejne 40 lat, Dun rozszerzył działalność firmy na terenie Stanów Zjednoczonych oraz poza ich granicami

 

1849 -   Agencję przejmuje Benjamin Douglass ulepszając sposoby zdobywania i transferu danych poprzez rozszerzenie sieci biur. Pozwoliło to pozyskiwać najdokładniejsze informacje.  W tym samym czasie konkurencyjną firmę założył John M. Bradstreet. Dwa lata później Bradstreet organization spopularyzowała analizy kredytowe poprzez wydanie książki o analizie handlowej.

 

1841 – informacje na temat zdolności platniczych dostepne były wyłącznie sporadycznie. Dlatego też, energiczny biznessmen Lewis Tappan rozpoczął w tworzenie sieci korespondentów, którzy funkcjonowali jako źródło wiarygodnej, pełnej i obiektywnej informacji kredytowej jako Agencja Handlowa

 

1837 - w Szwecji powstaje firma Bonnier, dzisiaj jedna z największych skandynawskich firm medialnych