Menu
  • Grupa

24.03.2015

Dobre dane to czysty zysk - zobacz w praktyce

BISNODE_01W poprzednim wpisie zadaliśmy pytanie czy jakość  baz danych w firmie jest naprawdę istotna? Czy opłaca się zainwestować w profesjonalne narzędzia do zarządzania danymi? I wreszcie – jakie wymierne korzyści mogą z tego mieć działy marketingu, sprzedaży, czy finansów?

przytoczyliśmy przykład Pana Pawła, który przeprowadził działania porządkujące bazę danych firmy. (czytaj więcej tutaj)

Nadszedł czas sprawdzić jakie przyniosło to skutki w poszczególnych działach firmy…

6 MIESIĘCY PÓŹNIEJ…

Odwiedziliśmy firmę X po 6 m-cach. Zamiast jednak od Pana Pawła, właściciela projektu poprawy bazy danych,w pierwszej kolejności umówiliśmy się na  spotkania z dyrektorami działów: handlowego, marketingu i finansowego.

Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Dział Handlowy

Pan Łukasz, dyrektor działu był zadowolony z efektów porządków w bazie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy, dzięki jej użyteczności, udało się jego zespołowi osiągnąć kilka dużych sukcesów.

  • przede wszystkim wiedza o klientach, a przez to dotarcie do osób decyzyjnych i skuteczność handlowców jest wyraźnie większa. Dzięki aktualnym danym teleadresowym, nazwiskom i stanowiskom osób zarządzających, wiedzą do kogo w firmie dotrzeć. Nie zdarzają się już sytuacje, kiedy korespondencja handlowa nie trafia do adresata.
  • proces dosprzedaży oraz przedłużania kontraktów działa sprawniej. Handlowcy wiedzą o sytuacji dostawcy i mogą odpowiednio dobrać argumenty.
  • indywidualne warunki handlowe dostosowane do sytuacji klienta dają możliwość  zwiększenia wartości kontraktów.
  • dzięki unikalnemu numerowi DUNS możemy przeprowadzać akcje sprzedażowe i koordynować przepływ danych o klientach pomiędzy oddziałami a centralą bez ryzyka zdublowania kontaktu, jak to było wcześniej.
  • jesteśmy na bieżąco ze zmianami u klientów. Pozwala nam to reagować w przypadku zmian – renegocjując warunki kontraktu lub zachowując czujność przy następnych kontaktach.

Dział Marketingu

Pani Magda, dyrektor działu marketingu podkreśla przekierowanie aktywności jej działu na marketing bezpośredni, skuteczniejszy i mniej kosztowny. Zasługi przypisuje nowej bazie danych.

  • przeprowadziliśmy segmentacje naszych obecnych klientów. Zakres danych znajdujących się w bazie był wystarczający, aby przypisać cechy klientów do interesujących nas kryteriów.
  • dzięki temu, nasza ofertę dopasowaliśmy do grup klientów. Obecnie trafia ona celniej w ich potrzeby, a nasze działania promocyjne są skuteczniejsze.
  • baza dostarcza nam wystarczająco danych, aby odpowiednio targetować komunikację.
  • informacje o zmianach u klientów, pozwalają nam prowadzić niestandardowe akcje ad-hoc.
  • koszty marketingu bezpośredniego spadły o 40% mniej, osiągając 20% wyższą skuteczność. Handlowcy są zadowoleni i w końcu z uznaniem patrzą na wsparcie działu marketingu. W przeszłości bywało różnie…
  • Informacje o powiązaniach między firmami pozwalają nam na zdobywanie referencji i poleceń do firm.

 

A co słychać u Pana Pawła?

Po przeprowadzeniu działań obawiał się, że ciężko będzie mu utrzymać bazę w dobrej kondycji. Okazało się jednak, że narzędzia administracyjne – analizy, statystyki, oraz całkowita przejrzystość procesów w systemie dostarczonym przez Bisnode, pozwalają mu bezproblemowo zarządzać bazą.

Na bieżąco otrzymuje informacje o aktualności danych, o strukturze rekordów, co pozwala mu trzymać rękę na pulsie.

Działania Pana Pawła przyczyniły się do ułatwienia pracy i zwiększenia zysków w firmie. Zostało to docenione przez przełożonych awansem, podwyżką i poważaniem w firmie.