Menu
  • Grupa

Pozyskiwanie nowych klientów

Pozyskiwanie nowych klientów i partnerów biznesowych jest jednym z ważniejszych czynników rozwoju firmy.

Aby pozyskanie nowych klientów było skuteczne, a dalsza współpraca owocna , należy przed rozpoczęciem działań zastanowić się nad kilkoma rzeczami

W jaki sposób znaleźć klientów na rynku? Znajdź nowych klientów

Przede wszystkim na początku należy skupić się na doborze odpowiedniej grupy klientów. Zastanowić się jaka grupa docelowa nas interesuje, są to firmyZbadaj potencjał rynku wyłącznie na terenie województwa mazowieckiego, czy może całej Europy? Z jakiego sektora? Jakiej wielkości firmy i czy ważnym czynnikiem są ich obroty i zyski?

Kolejną etapem jest decyzja do kogo w firmie chcesz dotrzeć. Musimy się zdecydować czy ma to być dyrektor marketingu, dyrektor finansowy, księgowa, a może prezes firmy? Od tego do kogo będziemy chcieli przesłać swoją ofertę zależy konstrukcja komunikatu. Do każdej z tych osób powinna zostać przygotowana w inny sposób, bo każdej na czym innym zależy i korzyści które płyną z danego produktu / usługi dla osoby z działu marketingu, będą kompletnie bezwartościowe dla pracownika działu handlowego. Kontaktując się z ogółem, prędzej można stracić niż przekonać do siebie potencjalnego klienta.

Jak szybko dotrzeć do potencjalnych klientów?

Gdy już zdecydujemy z kim mamy się skontaktować, następnym krokiem jest zdobycie dokładnych informacji teleadresowych na temat firmy (adres, telefon, e-mail, strona www) oraz osobę do której zdecydowaliśmy się odezwać z naszą ofertą. Można to robić na własną rękę np poprzez szukanie informacji w internecie, jest to jednak ogromnie czasochłonne i pomimo, że na pierwszy rzut oka może wydawać się tanie – bardzo kosztowne (pomyśl ile kosztuje czas poświęcony na szukanie informacji przez Twoich pracowników i co mogliby zrobić innego w tym samym czasie.wyznacz grupę docelową

Warto wtedy zgłosić się do profesjonalnego dostarczyciela baz danych marketingowych, który na podstawie wyznaczonych kryteriów i po dokładnym zapoznaniu się z potrzebami Twojej firmy znajdzie dla Ciebie najlepsze rozwiązanie. Może to być dostosowana baza firm z polski, z europy lub świata. Ostatnimi czasy jednak bardziej niż bazy przygotowane w pliku excel poleca się bazę danych firm dostępną on-line. Ze względu na jej codzienną aktualizację przez właściciela i możliwość wielokrotnej selekcji w zależności od potrzeb. Dostęp zwykle nadawany jest na rok czasu i może z niego korzystać wielu pracowników jednocześnie.

Dzięki takiej usłudze możesz w szybki sposób wyselekcjonować sobie interesujących Cię klientów np z danego regionu o określonym obrocie, zobaczyć tym samym potencjał rynku i dzięki zawartym w bazie danych danym kontaktowym firm, od razu skontaktować się z tymi, którzy są dla Ciebie potencjałem.

Rozpocznij współpracę tylko z bezpiecznym partnerem

Znalazłeś już nowego potencjalnego klienta, który chce rozpocząć z Tobą współpracę . Świetnie. Pamiętaj jednak o tym, że “nie wszystko złoto, co się świeci”, dlatego zanim rozpoczniesz współpracę z nowym klientem, należy go dokładnie sprawdzić pod wieloma względami. Jak długo firma istnieje na rynku, jakiedotrzyj z ofertą do osób decyzyjnych ma wyniki finansowe , czy w porównaniu długoterminowym firma rozwija się, czy raczej popada w problemy? Z jakimi innymi firmami jest powiązana drzewami kapitałowymi lub osobowymi? To wszystko wydaje się skomplikowane i ponownie czasochłonne, ale i ten proces można przyspieszyć zamawiając gotowy raport handlowy na temat firmy.

Terminy płatności faktury

Kolejnym ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest termin płacenia faktur przy doborze nowych firm do współpracy. Badania mówią, że 98% właścicieli firm spotkała się z problemem nieopłacania faktur w terminie przez firmy, z którymi współpracują – dla wielu zaś ten problem oznacza spore kłopoty z płynnością finansową. Jeżeli bowiem firma nie będzie płaciła swoich faktur w czasie, może się to skończyć dla Ciebie większymi lub mniejszymi problemami finansowymi ( oczywiście zależy do od wielkości i wagi faktury). W tej części nawet czasochłonna analiza terminowości płatności swojej firmy może nie wystarczyć. Są jednak programy monitorowania należności, które pozwalają na dotarcie do informacji na temat bieżących i przeterminowanych płatności różnych firm, bez względu na to, czy są one twoimi obecnymi klientami, czy firmami, z którymi dopiero chcesz rozpocząć współpracę.

Pozyskując nowych klientów, rób to z głową, korzystając z pomocy zewnętrznych specjalistów nie tylko będziesz mógł poszerzyć swój potencjał, ale również oszczędzić zarówno czas i pieniądze.

Powiązane produkty

Produkty

Polska Baza Danych - Bisnode on-line

Serwis on-line zapewniający dostęp do informacji finansowych i marketingowych na temat firm z całej Polski.

Baza danych on-line

Produkty

Selekcyjna baza danych b2b

Dotrzyj z ofertą do potencjalnych klientów korzystając z najbardziej aktualnej bazy danych firm polskich i zagranicznych.

Baza danych firm

Produkty

Bisnode On-line moduł marketingowy

Szukasz nowych klientów i partnerów biznesowych?

Chcesz dotrzeć do nich z ofertą?

 

Najbardziej aktualne dane telemarketingowe z całej Polski.

O module marketingowym