Pomagamy
firmom w
Polsce już od...

Sprawdź jak pomożemy Twojej Firmie
Historia Pewnych Danych

Historia Pewnych Danych

Wiele przedsiębiorstw ma historię – ale tylko nieliczne chcą się nią dzielić. Mało jest bowiem przedsiębiorstw, których działalność i historia wpływają na rozwój innych firm i gospodarek tak mocno, jak ma to miejsce w przypadku Bisnode.

Jak to się zaczęło?

Jak to się zaczęło?

Uprzemysłowienie, rozwój handlu oraz powstawanie nowych rynków sprawiły, że odpowiednia informacja stała się podstawą każdej decyzji, a tym samym warunkiem efektywnego działania, tak jest do dzisiaj.

Jako pierwszy ważność informacji gospodarczej zrozumiał Lewis Tappan - kupiec z Nowego Jorku (pradziadek Bena Franklina) w 1841r.

Założył on firmę „The Mercantile Agency”, którą można uważać za prekursora nowoczesnego „przemysłu informacyjnego”.

Wielkie połączenie Dun&Bradstreet

Wielkie połączenie Dun&Bradstreet

„The Mercantile Agency” pod kierownictwem Roberta Grahama Duna w 1859 r. zmieniło swoją nazwę na „R. G. Dun & Company”.

W 1933 r. doszło do połączenia „R. G. Dun & Company” z najsilniejszym konkurentem - agencją J. M. Bradstreeta. Od tej pory używano nazwy Dun & Bradstreet - znanej na całym świecie marki słynącej z wysokiej jakości dostarczanych informacji i innowacyjności w tym zakresie.

Swoją karierę, jako korespondenci, w firmie Dun&Bradstreet rozpoczynało 4 amerykańskich prezydentów: Abraham Lincoln, Ulysses S. Grant, Grover Cleveland i William McKinley.

Dun&Bradstreet w Polsce

Dun&Bradstreet w Polsce

27 sierpnia 1993 roku firma Dun&Bradstreet otworzyła swoje biuro w Warszawie, rewolucjonizując sposób dostarczania informacji gospodarczej na polskim rynku.

Wprowadzenie numeru DUNS, windykacja należności z rynków zagranicznych, pierwsze raporty handlowe, to nowości na rynku rozwijającej się wówczas dynamicznie Polski i nieoceniona pomoc dla polskich przedsiębiorstw.

Jako wywiadownia gospodarcza Bisnode kontynuujemy tą działalność do dzisiaj, używając nowoczesnych i innowacyjnych metod pozyskiwania, obróbki i dostarczania informacji polskim firmom, naszym klientom.

Odwołujemy się do naszej historii, bo wierzymy, że czyni nas ona najbardziej wiarygodnym dostawcą informacji gospodarczej w Polsce.

 

Świętuj z nami!

Zapoznaj się z poniższą Historią Pewnych Danych Bisnode.

Zapoznaj się Skontaktuj się z nami
D&B otwiera biuro w Warszawie

D&B otwiera biuro w Warszawie

Biurem tym zarządza vice-prezes Beata Szumniak.

Wprowadzenie nadawania międzynarodowych numerów DUNS na  rynku polskim, służących do dnia dzisiejszego do identyfikacji firm na świecie.

Powstaje pierwszy w Polsce raport handlowy - raporty wysyłane są do klientów faxem na podstawie ich zamówień i tylko wtedy aktualizowane.

W ofercie D&B pojawia się produkt RMS (Receivable Management Services), czyli dochodzenie należności od firm zagranicznych – jako jedyni na rynku do roku 2002 posiadaliśmy ofertę windykacji z rynków zagranicznych.

Raporty handlowe dostępne on-line!

Raporty handlowe dostępne on-line!

Przełom w dostarczaniu raportów klientom - raporty handlowe o firmach od tego roku są dostępne online, na życzenie, 24h na dobę.

Marketingowa Baza Danych wielkości ok 10 000 rekordów dostępna i sprzedawana na płytach CD

Wprowadzenie pierwszej w Polsce usługi monitorowania należności w branżach - DunTrade - dzięki programowi, klienci dowiadywali się, czy ich kontrahenci nie mają problemów z realizacją zobowiązań wobec innych podmiotów

Publikacje z raportami na temat sytuacji na rynkach światowych prosto z USA wydawane każdego roku – Key Bussiness Rations, Encyklopedia Eksporterów, Country Report, International Risk&Payment Review – to najbardziej pożądane pozycje przez polskich klientów, prowadzących interesy na arenie międzynarodowej.

Pierwsza baza danych o firmach na płycie CD

Pierwsza baza danych o firmach na płycie CD

Pierwsza baza danych o firmach na płycie CD – sprzedaż baz danych w postaci CD.

Prawie 200 000 firm w Polskiej Bazie Danych.

Marketingowa Baza Danych Gospodarczych na CD  zawiera już informacje o 88 000 najbardziej aktywnych na polskim rynku firmach. Dane pochodzą z raportów handlowych aktualizowanych na zlecenie klientów.

 

3 firmy jeden cel

3 firmy jeden cel

W Polsce zostaje stworzona firma Bonnier Information Services (BIS) z siedzibą w Płocku, by razem z pozostałymi spółkami (D&B, HBI) dostarczać klientom kompleksowe dane z całego świata, którego głównym zadaniem jest przygotowywanie raportów na zlecenie klientów. Powstaje tam dział operacyjny i dział sprzedaży telefonicznej, rozpoczynając aktywną sprzedaż informacji. Prezesem BIS zostaje Przemysław Berent.

W tym samym czasie powstaje HBI On-line –  pierwszy serwis informacji o firmach dostępny on-line.

To przełomowy rok, w którym rozpoczyna się przygotowywanie analiz branżowych, artykułów prasowych i aktywnie współpracuje z mediami.

Rozpoczęcie proaktywnego pozyskiwania danychraporty aktualizowane na bieżąco, a nie jak do tej pory przy zamówieniu klienta. 

Wprowadzenie Global Reference Solution (GRS) umożliwiło dostęp on-line do światowej bazy Dun & Bradstreet zawierającej informacje o ponad 145 mln firm. Każdego dnia w bazie aktualizowanych jest około miliona rekordów. Klienci z Polski mają dostęp do światowych zasobów informacji o firmach, a w Polskiej Bazie Danych jest dostępnych prawie 260 000 rekordów.

Wprowadzenie do oferty Portfolio Manager®, który jest innowacyjnym stosowanym narzędziem, pozwalającym lepiej zrozumieć ryzyko własnego portfela Klientów, w szczególności gdy kontrahenci Klientów pochodzą z różnych zakątków świata.

Obrót firmy przekroczył 10 mln PLN

Firma zmienia nazwę na Bisnode Polska

Firma zmienia nazwę na Bisnode Polska

Wprowadzenie D&B Connect, czyli modułu łączącego program SAP® z ogromnymi zasobami bazy D&B, liczącej ponad 200 mln firm. Dane aktualizowane w światowej bazie D&B natychmiast pojawiają się w bazie SAP® Klienta

Wprowadzenie „toolkit”- bezpośredni dostęp do bazy raportów zagranicznych z całego świata.

Wprowadzenie oceny scoringowej polskich firm.

Tworzenie rankingów z najbardziej opiniotwórczymi mediami w kraju Rzeczpospolita, Forbes, PulsBiznesu 

 Od 2007 roku klienci D&B mogą dokładniej analizować portfel własnych klientów. Umożliwia im to dostępny w multimedialnym raporcie handlowym wskaźnik FailureScore® porównujący ryzyko kontrahenta na tle całej populacji firm prowadzących działalność gospodarczą w Polsce.

Wprowadzenie API, umożliwiający połączenia baz danych klientów z bazami danych Bisnode.

Pierwsza edycja Diamentów Forbes, oparta na naszych danych. 

Wzrost ilości danych i dynamiczny rozwój firmy

Wzrost ilości danych i dynamiczny rozwój firmy

Polska Baza Danych wzrosła przez 5 lat ponad 10 razy, dzięki pozyskiwaniu danych on-line z zasobów KRS i innych i liczy ponad 2 800 000 rekordów

Bisnode Polska zatrudnia ponad 100 pracowników.

W ofercie firmy pojawia się Certyfikat Wiarygodności Biznesowejfirmy, które mogą uzyskać certyfikat to firmy o danych finansowych dających gwarancję na wysoki poziom rentowności, zdolności i płynności finansowej, których poziom zadłużenia oraz zarejestrowanych przeterminowanych płatności jest znikomy.

Spółki HBI Polska, Soliditet Polska, Bisnode Polska oraz D&B Poland łączą się, aby wspólnie stworzyć Bisnode Polska. Konsolidacja marek z Grupy odbywa się we wszystkich krajach Bisnode. A partnerem strategicznym grupy zostaje D&B.

Nowe produkty i 6 mln firm w Polskiej Bazie

Nowe produkty i 6 mln firm w Polskiej Bazie

Bisnode Polska w ramach współpracy oferuje klientom produkty lokalne oraz z portfolio D&B.

Jednym z nich jest D&B Onboard – czyli produkt zapewniający bezpieczeństwo współpracy, pozwalający zidentyfikować, zweryfikować, prześwietlić kontrahenta i skategoryzować ryzyko braku zgodności, z zachowaniem pełnej dokumentacji procesu, poznać powiązania korporacyjne i beneficjentów. 

Polska Baza Danych liczy już prawie 6 mln rekordów.

D&B Credit – nowy produkt z raportami zagranicznymi, analizami, dostarczający kompletnej informacji w bardzo przejrzysty sposób, umożliwiający wysyłanie alertów o zmianach klientom.

25 lecie Bisnode w Polsce!

25 lecie Bisnode w Polsce!

Wejście Bisnode Polska na rynek B2C oferując informację o klientach końcowych - Bisnode Consumer Intelligence (BCI)W chwili obecnej to rozwiązanie oferuje dane o 20 milionach konsumentów.

Dzięki ciągłej współpracy i dostępowi do danych z D&B Bisnode wprowadza pierwsze w Polsce Międzynarodowe Biuro Informacji Gospodarczej (mBIG), dając swoim klientom możliwość sprawdzania dłużników nie tylko na rynku polskim, ale i międzynarodowym.

Wprowadziliśmy także Compliance API , które umożliwia weryfikacja PEP/UBO w czasie rzeczywistym.

Wzrost ilości rekordów w Polskiej Bazie Danych do 8 363 187

Dostęp do światowej bazy danych z ponad 289 mln firm.

...I PRACUJEMY ORAZ ROZWIJAMY SIĘ NADAL ABY ZACHOWAĆ POZYCJE EUROPEJSKICH PIONIERÓW W ANALIZIE I DOSTARCZANIU DANYCH!

 

Dowiedz się jak nasze rozwiązania pomagają firmom

Dowiedz się więcej o naszych usługach i dołącz do grona zadowolonych klientów Bisnode!

Dowiedz się więcej

Przekonaj się jak nasze dane i doświadczenie mogą pomóc także Twojej firmie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Bisnode Polska Sp. z o.o. w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego produktów i usług oferowanych przez Bisnode Polska Sp. z o.o., wykonywanego przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących , zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Bisnode Polska Sp. z o.o. drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie w formularzu adres e-mail informacji handlowych, dotyczących produktów i uslug oferowanych przez Bisnode Polska Sp. z o.o. w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U z 2013 r., poz. 1422 ze zm.)