Dun & Bradstreet, strategiczny partner Bisnode od 2002 roku poczynił badania i odkrył, dlaczego kupujący odrzucają oferty sprzedaży kierowane do nich przez telefon.
Przedstawiamy poniżej 5 wskazówek, jak skutecznie sprzedawać przez telefon.
- Poświęć czas na zdobycie informacji! Nigdy nie dzwoń, dopóki nie dowiesz się do kogo dzwonisz!
29% procent respondentów, uważa ze najbardziej denerwuje ich sytuacja, w której sprzedawca nie przygotował się z podstawowej wiedzy na temat firmy do której dzwoni.
- Nie bądź agresywny! Dowiedz się więcej i zaoferuj inne rozwiązanie.
Podczas rozmowy bądź elastyczny – dostosowuj się do potrzeb klienta, bo to zdecydowanie pomaga zdobyć jego przychylność. 80% kupujących uważa, ze agresja i zbytnia napastliwość przez telefon jest przyczyną nie dokonania zakupu wcale.
- Nie sprzedawaj nieodpowiednim ludziom. Dowiedz się najwięcej jak możesz o swoich odbiorcach, znajdź rozwiązanie i stargetuj je najlepiej jak potrafisz.
57% sprzedawców uważa, że najtrudniej jest zrozumieć, kim jest nasz potencjalny klient, mimo że średnio każdy handlowiec spędza ok 2 h na przeprowadzeniu reaserchu przed rozmową sprzedażową.
- Nie skąp! Współpracuj blisko ze swoim działem marketingu, aby dostarczyć Klientom więcej niż się spodziewa.
Wiedza, kontent czy rekomendacje. 22% kupujących polega głównie na opinii innych, a 31% z nich chce samodzielnie poznać rozwiązanie i dokonać racjonalnego zakupu.
- Weź te wskazówki do serca!
Jeśli chcesz zwiększyć swoja sprzedaż musisz „wejść w buty” swojego Klienta.
Aby zwiększyć sprzedaż, lepiej stargetować swoją ofertę wypróbuj nasze rozwiązanie - D&B Hoovers. To narzędzie, które usprawnia sprzedaż. Wykorzystuje globalne zasoby wiedzy o firmach i analizuje je, aby skrócić czas potrzebny na pozyskanie klienta. Z pomocą D&B Hoovers sprzedawcy łatwiej i skuteczniej zmienią potencjalnego klienta w źródło przychodów dla firmy. Odbierz swój 7-dniowy dostęp próbny.
![]()