Aktualności Raporty

Zdaniem menadżerów i analityków sztuczna inteligencja (AI) już niebawem zrewolucjonizuje biznes

23 paź 2017

Czy jesteś gotowy na wykorzystanie sztucznej inteligencji w swoim biznesie? Może uważasz, że to kwestia dalekiej przyszłości, którą nie warto zaprzątać sobie teraz głowy?

 

Czy wiesz więc, że:

  • 84% respondentów uważa, że sztuczna inteligencja (AI) pozwoli im uzyskać lub utrzymać przewagę konkurencyjną.
  • 83% wierzy, że AI jest strategicznym priorytetem dla ich firm.
  • 75% twierdzi, że AI pozwoli im podjąć nowe przedsięwzięcia.

 

Czym jest AI? Źródło: wikipedia.pl

 

Te i wiele innych fascynujących spostrzeżeń pochodzących z Boston Consulting Group i studium MIT Sloan Management Review opublikowano  we wrześniu 2017 na łamach BCG. Pełny raport dostępny jest tutaj https://www.bcg.com/pl-pl/publications/2017/strategy-technology-digital-is-your-business-ready-artificial-intelligence.aspx  Badanie oparte zostało na rozmowach z ponad 3000 wykonawcami, menedżerami i analitykami z 112 krajów i 21 branż.

Badania te wykazały znaczne luki pomiędzy firmami, które już korzystają i rozumieją sztuczną inteligencję (AI) i tymi, które mają opóźnienia w zakresie jej wprowadzenia. Te pierwsze inwestują dużo w wiedzę z zakresu analizy i zapewniają jakość swoich algorytmów i danych w zależności od ich potrzeb w zakresie informacji i wiedzy. Wiodące firmy, które używają AI przy planowaniu nowych przedsięwzięć i usprawnienia istniejących procesów, dają solidne wsparcie swojej kadrze kierowniczej.

new-piktochart_25151971 (1).png

 

Kluczowe obszary uwzględnione w badaniu:

  • 72% badanych w branży technologicznej, medialnej i telekomunikacyjnej spodziewa się, że AI będzie miała znaczący wpływ na oferty produktowe w ciągu najbliższych pięciu lat. Branże te mają największe oczekiwania wobec AI, w celu przyspieszenia wprowadzania nowych produktów i usług, Przewiduje się 52% wzrost wagi AI w tych branżach w ciągu najbliższych pięciu lat.
  • Klient w centrum uwagi to kolejny obszar, w którym przewiduje się, że AI będzie niezbędne w najbliższych 5 latach. Dotyczy to automatyki marketingowej, wsparcia i obsługi klienta, zarządzania IT i łańcuchem dostaw. Zarządzanie popytem, optymalizacja łańcucha dostaw, bardziej wydajne systemy zarządzania zamówieniami i systemy planowania zasobami przedsiębiorstwa, które mogą skalować w celu wspierania nowych modeli biznesowych to tylko niektóre z wielu obszarów, gdzie AI będzie wnosić niebagatelny wkład w najbliższych pięciu latach.
  • 84% respondentów twierdzi, że AI pozwoli im uzyskać lub utrzymać przewagę konkurencyjną. 75% stwierdza, że AI pozwoli im podjąć nowe przedsięwzięcia. Badania pokazują, że AI będzie katalizatorem zupełnie nowych modeli biznesowych i zmian konkurencyjnego krajobrazu w ciągu najbliższych pięciu lat. 69% respondentów spodziewa się, że obecni konkurenci w swoich branżach będą korzystać z systemu AI w celu uzyskania przewagi na rynku. 63% z nich uważa, że presja na obniżenie kosztów będzie wymagać, aby ich organizacje wykorzystały AI w ciągu najbliższych pięciu lat.
  • Pomimo wysokich oczekiwań związanych z AI, tylko 23% respondentów włącza ją w procesy zachodzące podczas tworzenia produktów i usług. Kolejne 23% jest w fazie testów jej wykorzystania w swojej codziennej działalności, a 54% nie ma najbliższych planów związanych z korzystaniem z AI, z czego 22% nie planuje robić tego wcale.
  • Dokonując analizy klastra respondentów na podstawie pytań dotyczących zrozumienia AI, można wyróżnić cztery różne grupy dojrzałości badanych, w tym: Pionierzy, Badacze, Eksperymentujący i Pasywni. 19% respondentów jest pionierami lub organizacjami, które rozumieją i korzystają z AI. Badanie mówi, że "organizacje te są w czołówce, włączając AI do oferty organizacji i procesów wewnętrznych". 32% badaczy to organizacje, które rozumieją AI, ale pozostają na etapie pilotażowym. Eksperymentujący (13%) to organizacje, które pilotują lub przyjmują AI bez głębokiego zrozumienia. Pasywni(36%) to organizacje, które nie korzystają i nie mają wiedzy na temat AI.
  • Pionierzy i Badacze poszukują nowych sposobów wykorzystania AI do tworzenia zupełnie innowacyjnych źródeł wartości biznesowej. Pionierzy (91%) i Badacze (90%) mają większe prawdopodobieństwo, że organizacja uznaje, jak AI wpływa na wartość biznesową niż Eksperymentujący (32%) i Pasywni (23%). Jednym z najbardziej odmiennych aspektów czterech grup badanych jest zrozumienie różnic i wartości inwestowania w wysokiej jakości dane i zaawansowane algorytmy AI.
  • 61% wszystkich organizacji, z którymi przeprowadzono wywiady, uważa, że wdrożenie strategii AI jest pilne, ale dziś tylko 50% z nich tego dokonało. Badania wykazały, że w odniesieniu do wielkości firmy, największe firmy (zatrudniające ponad 100 000 pracowników) są najbardziej prawdopodobne, że posiadają strategię AI.
  • 84% badanych uważa, że w przyszłości pracownicy będą musieli wyróżniać się inicjatywami i strategiami opartymi na AI. Podejście to zapewnia rozwój kariery i szansę stać się bardziej atrakcyjnym na rynku dla tych, których miejsca pracy są coraz bardziej zautomatyzowane. 

 

Bisnode

Zdobądź nowych klientów

Zwiększ sprzedaż oraz ogranicz ryzyko i zbuduj trwałe relacje z klientami dzięki danym i analizom Bisnode

Sprawdź

Jeżeli chcesz zamówić więcej danych o wyszukiwanej firmie wypełnij poniższy formularz - oddzwonimy do Ciebie

Jednocześnie akceptuję informację o przetwarzaniu moich danych osobowych przez Bisnode Polska Sp. z o.o.znajdującą się TUTAJ.

Wyrażam zgodę na używanie, zgodnie z art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1907 z późn. zm.), telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefon, e-mail) oraz automatycznych systemów wywołujących (np. automatycznie rozsyłające się wiadomości sms, e-mail) przez Bisnode Polska Sp. z o.o., w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego dotyczącego produktów i usług Bisnode Polska Sp. z o.o.

Jednocześnie oświadczam, iż mam świadomość, że podanie przeze mnie danych osobowych, a także wyrażenie powyższej zgody jest dobrowolne oraz że zgoda może zostać przeze mnie cofnięta w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących dokonywanych przed cofnięciem zgody.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowej (tj. m. in. oferty marketingowej i newslettera), wysyłanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, przez Bisnode Polska Sp. z o.o., zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219  z późn. zm.). 

Jednocześnie oświadczam, iż mam świadomość, że podanie przeze mnie danych osobowych, a także wyrażenie powyższej zgody jest dobrowolne oraz, że zgoda może zostać przeze mnie cofnięta w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przesyłania informacji handlowej przed cofnięciem zgody.