Podziel się z innymi
Udostępnij nasze treści na swoich profilach
Nie tylko w Polsce, także w Europie i na świecie. Więcej kobiet decyduje się na prowadzenie własnego biznesu, więcej pań zajmuje także funkcje kierownicze w korporacjach. Dlaczego kobiety coraz częściej interesują się biznesem?
Z pewnością Panie kusi perspektywa bycia niezależną. Swoboda w podejmowaniu decyzji, dobór współpracowników, tworzenia swojego otoczenia od podstaw i na własnych zasadach, elastyczność i przede wszystkim większe a przynajmniej równe z mężczyznami zarobki. Własny biznes to także chęć sprawdzenia się i przezwyciężenia własnych słabości.
Fakt ten za tym nie powinien dziwić. Tym bardziej, że kobiety mają wrodzone cechy, dzięki którym prowadzenie biznesu staje się łatwiejsze. A na pewno mniej stresujące i przyjemniejsze. Między innymi jest to intuicja, umiejętność planowania, spokój i bardzo dobra organizacja czasu pracy, co prowadzi do realizacji pomysłów. Łączą delikatność z biznesowym zacięciem. Poza tym panie, w porównaniu z mężczyznami umiejętniej nawiązują relacje, ambitniej podchodzą do założonych zadań i celów. Zazwyczaj Kobiety są również bardziej kreatywne, mają większą ilość empatii, a także potrafią skupić się na detalach.
Dun & Bradstreet Index of Women Influence - BIWI - to unikalny wskaźnik stosowany do porównywania różnych krajów w zależności od wpływu, jaki kobiety mają na ich gospodarkę. Wpływ kobiet mierzony jest według czterech parametrów: udziału w liczbie firm, udziału w liczbie pracowników, udziału w przychodach i udziału w zyskach netto. Udział liczby firm będących własnością kobiet w stosunku do ogólnej liczby firm jest podstawą do obliczenia wskaźnika BIWI. Baza ta jest następnie mnożona przez wielkość działalności przedsiębiorstw będących własnością kobiet, mierzoną liczbą pracowników, przychodami i zarobionymi zyskami netto.
Wyniki tegorocznego badania poniżej.