Podziel się z innymi
Udostępnij nasze treści na swoich profilach
Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw ma fundamentalne znaczenie dla polskiej gospodarki. Dla przedsiębiorcy jest to ogromne wyzwanie pod każdym względem. By ułatwić firmom ekspansję na rynki światowe Bank BGŻ BNP Paribas S.A. wraz z koalicją partnerów: Bisnode Polska, KUKE S.A. i dziennikiem „Rzeczpospolita” uruchomił wspólną inicjatywę o nazwie Program Handlu Zagranicznego. Jego celem jest wspieranie rodzimych przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej poprzez dostarczanie im nowoczesnych narzędzi oraz wiarygodnej i rzetelnej informacji.
Program Handlu Zagranicznego powstał z myślą o korporacjach, które są już eksporterami lub importerami bądź dopiero planują rozpocząć ekspansję zagraniczną.
Więcej o tym wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ.
Za nami pierwszy cykl spotkań na galach. Kluczowe znaczenie eksportu w polskiej gospodarce podkreśla Artur Osiecki z redakcji Rzeczpospolitej:
"W ubiegłym roku eksport polskich towarów przekroczył 250 mld euro ale niewątpliwie wymaga on wsparcia jeśli idzie o dywersyfikacje kierunków eksportu."
Jerzy Śledziewski, wiceprezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas S.A.:
"Od dobrych 20 lat jednym z motorów napędowych polskiej gospodarki jest polski eksport. To jest motor ale też wielka szansa, zarówno w zakresie nowych kierunków jak i dla wielu nowych firm, które mogą wychodzić za granicę."
Żyjemy w czasach globalnych informacji finansowych i wywiadowni działających w skali międzynarodowej. Prezes Bisnode Polska, Andrzej Osiński mówi o skali działania i możliwej pomocy dla obecnych i przyszłych eksporterów ze strony wywiadowni gospodarczej o zasięgu globalnym:
"Współpracujemy z lokalnymi pracownikami, którzy znają doskonale rynek chiński i generalnie azjatycki. Tylko poprzez pracę lokalnych agentów zbierających informacje możemy dotrzeć do danych rzeczywistych i prawdziwych. Trudno sobie wyobrazić zbieranie danych z Polski na temat firmy z Szanghaju czy Pekinu, natomiast posiadając pracowników lokalnych w sieci naszej firmy, możemy te informacje pozyskać często w wersji online lub poprzez zebranie tych informacji w określonym czasie, tak żeby nas eksporter bądź importer mógł uzyskać jak najbardziej wiarygodne informacje z lokalnego rynku."
Dalsze spotkania i kolejne gale Programu Handlu Zagranicznego zaplanowane są na koniec Września i cały Październik 2018. Zachęcamy do zapoznania się z harmonogramem poniżej:
20.09 - Spotkanie w Białymstoku
04.10 - Spotkanie w Poznaniu
09.10 - Spotkanie w Białymstoku
11.10 - Spotkanie we Wrocławiu
16.10 - Spotkanie w Warszawie
17.10 - Spotkanie w Lublinie
18.10 - Spotkanie w Krakowie
23.10 - Spotkanie w Gdańsku
25.10 - Spotkanie w Katowicach
Więcej szczegółów na stronie programu TUTAJ