Bank BNP Paribas zaprasza na Program Handlu Zagranicznego (PHZ) online. Partnerem wydarzenia jest Bisnode Polska.

Bank BNP Paribas rozpoczyna nową edycję Programu Handlu Zagranicznego (PHZ), która obejmie cztery spotkania. Dwa pierwsze będą poświęcone rynkowi niemieckiemu. 8 i 9 czerwca eksperci i przedsiębiorcy dyskutować będą o wpływie pandemii na współpracę gospodarczą z naszym zachodnim sąsiadem. Dzięki formule online w wydarzeniu będą mogli uczestniczyć przedsiębiorcy z małych i średnich firm z dowolnego miejsca w Polsce.

Polska jest piątym głównym dostawcą towarów do Niemiec i jednocześnie siódmym największym odbiorcą niemieckich produktów. Niemcy odpowiadają za prawie 30% polskiego eksportu i 21,4% importu.

W 2019 roku bilans handlowy pomiędzy Polską a Niemcami zamknął się nadwyżką. Polska wyeksportowała do Niemiec towary na kwotę 61,8 mld EUR, natomiast nabyła z Niemiec towary o łącznej wartości 47,1 mld EUR.

- Niemcy to główny partner handlowy Polski, a potencjalny wpływ koronawirusa na nasze dwustronne relacje gospodarcze jest kluczowy dla wyników polskiego eksportu. Dlatego tegoroczne spotkania PHZ rozpoczynamy od Niemiec – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes zarządu Banku BNP Paribas. - Popularność webinariów organizowanych przez Bank BNP Paribas w ostatnich tygodniach, skłoniła nas, aby również konferencje PHZ przenieść do internetu. Dzięki temu dostęp do najnowszej specjalistycznej wiedzy o zagranicznych rynkach możemy zaoferować uczestnikom z całej Polski.

Spotkanie „Jak robić biznes w Niemczech – wyzwania i szanse w trakcie i po pandemii” odbędzie się 8 i 9 czerwca w godzinach 14:00-15:30.

Zainteresowani przedsiębiorcy będą mogli uczestniczyć w konferencji w dogodnym terminie albo wziąć udział w obu spotkaniach.

Rejestracja TUTAJ

Bisnode Polska poprzez swoją charakterystykę i profil działalności w naturalny sposób wpisuje się w wsparcie polskich eksporterów. W codziennej działalności promuje zasadę przejrzystości, transparentności i wiarygodności w biznesie. W swoim portfelu ma szereg narzędzi i usług, które każdego dnia pomagają polskim eksporterom weryfikować ich kontrahentów, minimalizować ryzyko współpracy jak również zdobywać rynek poprzez dotarcie do nowych podmiotów. Ponadto przykłada ogromną wagę do wszelkich inicjatyw mających na celu promocję dynamicznie rozwijających się firm na polskim rynku. Także tych, które w najbliższym czasie są zainteresowane eksportem na rynek niemiecki – mówi Andrzej Osiński, prezes zarządu Bisnode Polska.

Program Handlu Zagranicznego to cykl konferencji na temat współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi z różnych krajów organizowanych dwa razy w ciągu roku począwszy od wiosny 2018 r. Dotychczas odbywały się one w wybranych miastach w Polsce, teraz dostępne będą z dowolnego miejsca.

Inicjatywa jest realizowana przez Bank BNP Paribas Polska we współpracy z Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE), wywiadownią gospodarczą Bisnode Polska oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH). Partnerem merytorycznym spotkań dotyczących Niemiec jest AHK Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, a patronat medialny nad wydarzeniem objął dziennik Rzeczpospolita.

 

Zapisz sie do newslettera Bisnode!

Otrzymuj na bieżąco nasze opracowania, raporty i analizy.

Zapisz się!

Dowiedz się więcej o naszej współpracy z D&B

Zobacz na czym polega unikalna wartość Bisnode na polskim i międzynarodowym rynku
Dowiedz się więcej